Game Asset Creation: Stylized Wooden Crate Год выпуска: 12/2015 Производитель: Lynda Сайт производителя: lynda.com/3ds-Max-tutorials/Game-Asset-Creation-Stylized-Wooden-Crate/371546-2.html Автор: Joel Bradley Продолжительность: 2:17 Тип раздаваемого материала: Видеоклипы Язык: Английский Описание: Game development often involves building a series of smaller assets that can be reused throughout the design. This project shows how to create a small wooden crate: an asset that can be used to populate a 3D environment, hide tokens and treasures, or be triggered to explode. Joel Bradley introduces the various tools and workflows in 3ds Max and Substance Designer for modeling and texturing low-polygon assets like this crate, for use in a real-time game engine such as Unreal Engine 4. Разработка игр зачастую предполагает создание ряда небольших активов, которые могут быть повторно использованы на протяжении всего процесса проектирования. Этот проект показывает, как создать небольшой деревянной обрешетке: актив, который может быть использован для заполнения 3D-среде, скрыть маркеры и сокровища, или срабатывает взорваться. Джоэль Брэдли вводит различные инструменты и рабочие процессы в 3ds Max и вещества конструктор для моделирования и текстурирования низко-полигональных активов такой ящик, для использования в реальном времени движком игры, такие как нереальный Двигатель 4.
Содержание
Introduction Welcome What you should know before watching this course Using the exercise files Setting up the 3ds Max project structure Gamma handling 1. Modeling the Wood Planning it all out Creating the outer frame: Part 1 Creating the outer frame: Part 2 Creating the cross boards Adding structural reinforcement 2. Nailing It All Together Starting with a primitive Adding extra elements Putting the nails in place 3. Unwrapping & Exporting Geometry Unwrapping the wood: Part 1 Unwrapping the wood: Part 2 Unwrapping the nails Combining UV elements: Part 1 Combining UV elements: Part 2 Finishing the crate assembly Exporting the fbx 4. Creating the Shader Baking resource maps for FXs Creating the grain details Creating the wood grain normal map Masking the nails for a metallic map Weathering the wood Creating the wood diffuse Creating edgewear on the nails Creating the nail diffuse Adding ambient occlusion effects Building the roughness map 5. Bringing It All Together in Unreal Engine 4 Setting up the Substance plugin Importing the mesh Bringing in the Substance Conclusion What next?
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum