V-Ray: Control Color Bleed in 3ds Max Год выпуска: 2017 Производитель: Lynda Сайт производителя: www.lynda.com Продолжительность: 01:12:15 Тип раздаваемого материала: Видеоурок Язык: Английский Описание: Цвет отбираемого является общей проблемой в глобального освещения (GI) оказывает, а цвета передаются с помощью косвенного отражения света. Понимая, как свет работает в реальном мире, а также с помощью 3ds Max и V-Ray, чтобы имитировать это поведение практически, вы можете предотвратить большинство проблем цвета кровоточат. Присоединяйтесь к Брайан Брэдли, как он демонстрирует причины-и-решений для цветной обрез, который происходит в V-Ray GI делает. Узнайте, как контролировать цвет кровоточить в физически точным способом (как вы могли бы на реальном мире набора), а также с помощью GI конкретных инструментов наряду с другими нефизических средства управления, такие как материалы Overrides и диалога V-Ray Object Properties.-Color bleed is a common problem in global illumination (GI) renders, as colors are transferred by means of indirect light reflection. By understanding how light works in the real world, and using 3ds Max and V-Ray to mimic that behavior virtually, you can prevent most color bleed problems. Join Brian Bradley as he demonstrates the causes of—and solutions for—the color bleed that occurs in V-Ray GI renders. Learn how to control color bleed in a physically accurate manner (as you could on a real-world set), and by using GI-specific tools along with other nonphysical controls such as Materials Overrides and the V-Ray Object Properties dialog.
Содержание
├── 01 - Welcome.mp4 ├── 02 - What you should know before watching this course.mp4 ├── 03 - Using the exercise files.mp4 ├── 04 - The 3ds Max project structure.mp4 ├── 05 - File gamma and unit handling.mp4 ├── 06 - How our test scene is set up.mp4 ├── 07 - A little bit about how light works.mp4 ├── 08 - Defining color bleed.mp4 ├── 09 - Controlling reflectance through color values.mp4 ├── 10 - Controlling reflectance in bitmap images.mp4 ├── 11 - The laws of thermodynamics at work.mp4 ├── 12 - How geometry setup can affect color bleed.mp4 ├── 13 - The power of the White Balance control.mp4 ├── 14 - Choosing placement of problem colors.mp4 ├── 15 - The Saturation Post-Processing control.mp4 ├── 16 - Single-bounce primary engines.mp4 ├── 17 - Using the photon bounce limit.mp4 ├── 18 - Beware the GI Multiplier control.mp4 ├── 19 - Saving GI map files to disk.mp4 ├── 20 - What's next.mp4 ├── 21 - V-Ray Material Wrapper.mp4 ├── 22 - Override material.mp4 ├── 23 - Color mapping and color bleed.mp4 ├── 24 - V-Ray object properties.mp4 ├── 25 - Using render elements.mp4 └── Ex_Files_VRay_ColorBleed.zip
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum