'Daydreamer' Production Pipeline Volume 7: Compositing Год выпуска: 2015 Производитель: Digital Tutors Сайт производителя: digitaltutors.com Автор: Laura Hawk Продолжительность: 2:42 Тип раздаваемого материала: Видеоклипы Язык: Английский Описание: In this NUKE tutorial, we’ll look at how the CG and live action shots were composited together for a short we created for SIGGRAPH. Our goal with this fast-paced tutorial is to show you how we solved problems on the fly and resolved those messy ‘fix it in post’ types of issues. Instead of going step-by-step, we’ll look at the overall concepts, various tools and techniques, as well as important tips to keep in mind as you work on similar projects. By the end of this NUKE training, you’ll have an understanding of how the compositing process was done for this project. В этот НЮК уроке мы рассмотрим, как кг и живут действий кадры были собраны вместе в течение короткого мы создали для конференции siggraph. Наша цель с этой быстро развивающейся учебник, чтобы показать вам, как мы решили проблемы на лету и решить эти грязные ‘исправить его в должности’ типы вопросов. Вместо того, чтобы идти шаг за шагом, мы рассмотрим общие понятия, различные инструменты и приемы, а также важных советов, чтобы иметь в виду, как вы работаете над подобными проектами. К концу этого НЮК обучения, вы будете иметь понимание того, как процесс композитинга было сделано для этого проекта.
Содержание
1 Introduction and project overview 2 Node tree overview 3 Compositing together our render layers 4 Creating the sky 5 Color correcting the planets 6 Color correcting the emissive pass 7 Color correction and edits for the foreground elements 8 Comping the rocket smoke: Isolating the indirect emission 9 Comping the rocket smoke: Editing the indirect emission 10 Comping the rocket smoke: Adding the shadows 11 Adding Haze with the z-depth pass 12 Adding the haze color correction to the smoke 13 Creating fog and occluding it based on the z-depth 14 Adding motion blur and depth of field blur 15 Fixing a flickering specular highlight 16 Creating lens flares with OpticalFlares and adding grain 17 Adding live action to the beginning of the shot 18 Finishing the hand and visor portion of the live action comp 19 Adding a slight reflection of the rocket to the final shot
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum