Animating Quadrupeds in 3ds Max 2014 Год выпуска: 2014 Производитель: Digital-Tutors Сайт производителя: http://www.digitaltutors.com/tutorial/1498-Animatin...upeds-in-3ds-Max Автор: Delano Athias Продолжительность: 01:44:00 Тип раздаваемого материала: Видеоурок Язык: Английский Описание: In this series of tutorials we will learn how to animate a run cycle for a quadruped-type creature. We'll start by learning how to set our animation preferences. We'll then have a look at reference we can use to guide us in achieving realism throughout the animation. After this, we'll begin our blocking pass and from there, we'll move to refining our work with time-saving techniques. Once we've completed the cycle, we'll then learn how to translate it forward. By the end, you'll have the skill-set to animate your own quadrupeds in 3ds Max. В этой серии уроков мы разберём, как делать анимацию цикла бега для четвероногого животного. Мы начнём с настройки установок для анимации, потом посмотрим на референсы, которые помогут нам добиться реалистичности для нашей анимации. После этого создадим несколько ключевых поз и продолжим, используя техники и приёмы работы, которые позволяют экономить время и делать работу эффективно. Как только мы закончим работать над циклом анимации, мы рассмотрим, как развернуть цикличный бег на месте в пространство. По окончании курса вы будете иметь достаточно знаний и навыков, чтобы оживить свой собственный четвероногий персонаж в 3ds Max.
Содержание
01. Introduction and project overview 02. Setting your preferences 03. Blocking in the first pose 04. Blocking in the initial contact positions 05. Animating the Down, Passing, and Peak positions 06. Roughing in the final contact positions 07. Adding the last pose and cycling the animation 08. Polishing your blocking pass 09. Polishing the legs 10. Finalizing the legs 11. Completing our work on the vertebrae 12. Adding follow-through to the ears 13. Animating the tail 14. Finalizing the tail's blocking pass 15. Wrapping up our work on the tail 16. Keeping offset cycled keys in range 17. Animating the toes to push follow-through and realism 18. Translating the run forward
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum