Supporting SQL Server ISV Applications Год выпуска: 2014 Производитель: Pluralsight.com Сайт производителя: https://www.pluralsight.com/courses/sqlserver-supporting-isv-applications Автор: Erin Stellato Продолжительность: 02:01:00 Тип раздаваемого материала: Видеоклипы Язык: Английский Описание: Узнайте, как должным образом осуществляется поддержка приложений, использующих SQL Server 2005 и последующие версии. Этот курс является продолжением курса "Разработка и развертывание приложений от независимых поставщиков ПО на базе SQL Server" (Developing and Deploying SQL Server ISV Applications), и описывает как эффективно осуществлять техподдержку вашего приложения и предоставлять все лучшее для ваших клиентов и вашей компании, неважно работаете ли вы в большой или маленькой компании по разработке ПО, создаете сложные или простейшие приложения. Этот курс описывает то, как давать клиентам рекомендации, как лучшим образом осуществлять техподдержку вашего приложения для клиентов, как выполнять обслуживание базы данных вашего приложения. Также речь пойдет о том, как справляться с проблемами быстродействия, когда на них жалуется клиент, и что делать с чрезмерно настойчивыми клиентами, к тому же побеседуем о важности сбора данных от клиентов и как этим можно воспользоваться. Курс завершается рассмотрением вопросов построения хороших отношений и коллективной синергии с клиентами, а также обсуждается как создать содержательную и полезную документацию. Этот курс отлично подойдет тем, кто занимается поддержкой приложений, использующих SQL Server для хранения данных. Вся представленная информация применима к любым версиям SQL Server, начиная с 2005 и выше. Описание на английском языке: Learn how to properly support applications based on SQL Server 2005 onward, following on from the Developing and Deploying SQL Server ISV Applications course. This course follows on from the Developing and Deploying SQL Server ISV Applications course and describes how to effectively support your application and provide the best experience for your customers and your company, whether you work for a large or small ISV and are creating a complex or simple application. The course discusses how to give customers recommendations, how to best support customer implementation of your application, and how to maintain the application database. It then explains how to deal with customer performance issues and overly-persistent customers, plus the importance of capturing usage information from customers and how to make use of it. The course wraps up with a discussion of how to build good relationships and a community with your customers, and how to create meaningful and useful documentation. This course is perfect for anyone involved in supporting applications that use SQL Server for data storage. The information in the course applies to all versions from SQL Server 2005 onward.
Содержание
Introduction Why this Course? Review - What is an ISV? Keys for Successful ISVs Areas of Focus and Course Structure Providing Recommendations Didn't We Already Cover This? Why it's Important to Provide Recommendations Deciding What Recommendations to Provide Deciding What Recommendations to Provide (2) When to Share Recommendations with Customers Options for Distributing Recommendations Options for Distributing Recommendations (2) Summary Supporting Customer Implementations Support: The Hardest Job Out There Technical Support Agreement Service Level Agreements Clearly Define the Lines The Customer DBA Summary Maintaining the Database Database Maintenance Basics Database Maintenance Tasks Database Maintenance Ownership Maintenance Task Checklist Demo: Setting up Maintenance Tasks Monitoring Checklist Demo: Setting up Monitoring The Extra Mile Summary Addressing Customer Performance Issues No Solution is Perfect The System is Slow The System is Still Slow! Consider a Proactive Approach Summary Capturing Information From Customers Water, Water Everywhere... Data, What Data? Data, What Data? (2) How do you get that Data? Considerations for Capturing Data What do we DO with All that Data?! Summary Building Relationships Team, Team, Team Building a Better Application Improving the Customer Experience Education Creating a Community Soliciting Feedback Summary Documentation RTFM Policies and Procedures Policies and Procedures (2) Installation Documentation Database Documentation Summary Summary Keys for Successful ISVs - Revisited Recommendations Support Maintenance Performance Issues Customer Information Relationships Documentation Summary
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum