KulaQuest Год выпуска: 1999 Жанр: Puzzle > Action Разработчик: Game Design Sweden AB Издательство: SCEI Код диска: SCPS-10064 Платформа: PS Регион: NTSC Количество CD: 1 Мультиплеер: 2x Язык интерфейса: ENG Тип перевода: нет Возраст: E - Для всех Тип образа: *.BIN/*.CUE Описание: KulaQuest - Одна из лучших и необычных логических игр для PSX. Вам предстоит играть обычным пляжным мячиком, попавшим в странный трехмерный мир, состоящий из соединенных блоков, свободно парящих в воздухе. В этом мире вас ждет более 200 уровней, наполненых массой головоломок и ловушек; красивый, полностью трехмерный мир, что само по себе большая редкость для логических игр, и многое другое... Любители головоломок по праву оценят эту увлекательную игру и врядли смогут от нее оторваться! Внимание! Если желаем закончить эту игру на 100%, то выбираем - именно эту версию игры, японского региона выпуска, т.к. другие региональные версии не удастся закончить на 100% из-за недоработок, см спойлер - Различия версийhttp://www.gamefaqs.com/ps/198509-roll-away/faqs/23579 -
REGIONAL VERSION DIFFERENCES
REGIONAL VERSION DIFFERENCES There are some minor differences between the versions of this game released in the different areas of the world ('Roll Away' in North America, 'Kula World' in Europe, and 'Kula Quest' in Japan), but some of these make for minor frustrations to non-Japanese release owners. Basically, the game can only be truly 100% completed in the Japanese version, because that is the only one in which you can access all 10 of the hidden levels. In the other two versions, one or two of the hidden exits are placed in the wrong levels, in locations that are impossible to reach. For example, in the North American 'Roll Away', the second-last hidden exit appears in level 132, but you can never get to it. The proper corresponding hidden exit in the Japanese release is in level 134. Similarly, two of the later hidden exits in the European release are equally unattainable. You can still complete all of the normal and bonus levels in all versions, including 'The Final' mode, but you're just missing out on one or two hidden levels. So really, it's no big deal, but if you've struggled to play a perfect game, you might be left slightly disappointed (I know I was). The only other difference of note is that in the Japanese 'Kula Quest', there is a tutorial level that contains elements of all of the various traps and environments. You can access this level in the other versions using a gameshark code (see section 11 below), so it's included on the discs, but the option was removed from the menu for some unfathomable reason. Finally, in the Japanese version again, after you finish a level, it gives you a percent complete score for that level. So if you collected every coin, gem, fruit, key, etc and broke every crumbling block, and basically maxed out your score, you'll get 100% for each level. This holds true for levels where it is impossible to destroy every crumbling block, meaning that you can still get 100% if the block truly cannot be busted.
siderru писал(а):68713450Японская версия игры под названием Kula Quest является наиболее полной. То есть так сказать финальный билд. В ней уже есть два финальных видеоролика, очень красивые (и видеотитры) и плюс режим обучения. Вышла игра через пять месяцев спустя за западным релизом. Ни одного иероглифа в игре нет. Занятно, что в титрах, как я понял поддержкой в разработке указаны Poliphony Digital, а возможно издательскую роль выполнял
скрытый текст
только в японке доступны все 10 скрытых уровней, в то время как в других региональных версиях с этим проблемы. Плюс в японке показывает процент прохождения по завершению уровня. И есть нормальный доступ к туториалу, в других региональных версиях это можно сделать только кодом через gameshark.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum