PureBasic 6.20 Год/Дата Выпуска: 12.02.2025 Версия: 6.20 Разработчик: Fantaisie Software Сайт разработчика: purebasic.com Разрядность: 32bit, 64bit Язык интерфейса: Мультиязычный (русский присутствует) Таблэтка: не требуется (лицензия) Системные требования: 2 ГБ ОЗУ, 400 МБ свободного места на диске. Описание: PureBasic это современная, кроссплатформенная среда разработки и отладки программ и игр, на языке бейсик, позволяющая создавать приложения для платформ Windоws, Linuх и MaсОS X для процессоров Intel/AMD x86 и x64, а также для ARM32 и ARM64. В состав среды входит кроссплатформенная библиотека, содержащая более 1800 функций. Их описание можно найти в справке (нажать F1 при запущенной среде PureBasic) или в онлайн справке. Среди них имеются функции для работы с консолью, окнами, 2D и 3D графикой (движок OGRE), сетью и многим другим. Поддерживается 32 битные изображения с альфа каналом. Функции библиотеки "Thread" позволяют легко создавать многопоточные приложения.
Добавлено в этой версии
- Updated: OGRE to lastest 14.3 version (big thanks for the help Pf Shadoko) ! - Added: Windows 11 native arm64 support ! - Added: TLS support for Network library (Thanks Idle for the tips) ! - Added: PureLibrary creation in PureBasic ! - Added: WebWiewProxy() to enable proxy support (Sponsored by Kukulkan) - Added: #PB_Editor_TabNavigation support to EditorGadget() (Sponsored by Quin) - Added: #PB_Entity_InheritScale support to Get/SetEntityAttribute() - Added: DLL support to UsePostgreSQL() (Sponsored by wayne-c) - Added: Windows 10+ mode to link directly to UCRT.dll to have smaller executables and up-to-date CRT - Added: IsPack() - Added: Get/SetWorldAttribute() to control shadows, water and sky - Added: PureBasic-CLI.cmd to easily open a commandline environment (Windows) - Optimized: BuildMeshLOD() now uses a much better algorithm for automatic LOD creation - Changed: SaveRenderTexture() -> only .png format is supported - Changed: SkyDome() and CreateWater() functions to have better and faster rendering - Changed: Add3DArchive() always needs to be after OpenScreen() - Removed: Sun() has been removed, replaced with CreateLight() - Removed: WaterHeight(), SwitchCamera(), LoadWorld() - Fixed: A few compiler and libraries bugs
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum