V-Ray 5.20.23 For 3ds Max 2016-2023 Win x64 Год/Дата Выпуска: Apr 5, 2022 Версия: 5.20.23 Разработчик: Chaos Group Сайт разработчика: www.chaosgroup.com Разрядность: 64bit Язык интерфейса: Английский Таблэтка: присутствует Системные требования: Processor - 1st Gen Intel® Core™ or compatible processor with SSE4.2 support (x64) RAM - 4 GB RAM and 4 GB swap minimum – recommended 8 GB or more RAM, 8 GB or more swap file (Actual amount required will vary with scene requirements.) Operating system - Microsoft® Windows® 7 (SP1), Windows 8.1, or Windows 10 Professional operating system Autodesk® 3ds Max - 3ds Max® 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 and 2022 (64-bit) USB port - Required for customers using legacy hardware lock, preferably USB 2.0 TCP/IP - Only IPv4 required for distributed rendering is supported. IPv6 is currently not supported. License Server - 4.5.1 or later GPU Acceleration - NVIDIA CUDA with minimum required compute capability 5.2*: Maxwell-, Pascal-, Volta- and Turing-based NVIDIA card(s) with latest video driver or at least version 442.54; NVIDIA RTX with compute capability 5.21: RTX cards with latest recommended video driver or version 442.54; 2GB VRAM V-Ray Production Denoiser - AMD or NVIDIA GPU supporting OpenCL 1.2; NVIDIA AI Denoiser - Maxwell, Pascal, Volta or Turing-based NVIDIA card with driver version 441.28 Описание: САМАЯ КОМПЛЕКСНАЯ ПРОГРАММА 3D‑РЕНДЕРИНГА ДЛЯ ВЫСОКОКАЧЕСТВЕННОЙ ВИЗУАЛИЗАЦИИ И ПОСТАНОВКИ V-Ray для 3ds Max – проверенная на практике программа для рендеринга, известная своей универсальностью и способностью справляться с проектами любого типа – от массивных динамичных сцен с тысячами источников освещения до великолепных натюрмортов. V-Ray для 3ds Max – идеальное решение для художников и дизайнеров 3D-отрасли. Отмеченная наградами технология рендеринга подходит для проектов любой сложности Для действительно фотореалистичной качественной визуализации вам нужен рендер, оптимизированный по скорости и готовый к масштабированию. V-Ray дает возможность работать как с молниеносно интерактивным, так и с тяжеловесным производственным рендерингом, при этом максимально используя возможности вашего СPU и GPU-процессора. Программа разработана для создания самых сложных сцен Когда вы работаете с любыми сценами – от маленькой до самой большой – вам всегда требуется средство визуализации, которое вас не подведет. Миллиарды полигонов? Тысячи источников освещения? V‑Ray со всем справится. Адаптивные источники света, прокси-объекты и распределенная визуализация (Distributed Rendering) – арсенал нужных и проверенных на практике функций вам в помощь. Постобработка рендеров без использования дополнительных инструментов V-Ray оснащен полным набором инструментов освещения, затенения и рендеринга, которые интегрированы с 3ds Max. Обновленный буфер кадра V‑Ray со смешиванием света и многослойным композитингом позволяет использовать только один инструмент – нет необходимости переключаться между различными приложениями, . Создавайте интерактивные работы в реальном времени – в среде со 100% трассировкой лучей Визуализируйте свои идеи в стопроцентном качестве с трассировкой лучей без необходимости дополнительной оптимизации и конвертации. Вносите изменения в проект непосредственно в 3ds Max и сразу проверяйте свои рендеры. Узнайте больше о Chaos Vantage V-Ray безупречен и при работе с другими программами V-Ray совместим со всеми наиболее популярными плагинами 3ds Max: Substance, Forest Pack, Railclone, Ornatrix, Tyflow, Phoenix и другими. V-Ray также идеально подходит для любого рабочего процесса с поддержкой открытых стандартов, таких как Alembic, OSL, OpenColorIO, а теперь и ACEScg.
Важно! Инструкция для запуска рендера на GPU
1. Прочитать внимателньо файл по установке лекарства и запомнить какой файл в какую папку (bin и plugins) копируется. 2. Скопировать файлы-лекарство в следующие папки: - C:\Users\хххххх\AppData\Roaming\Autodesk\ApplicationPlugins\VRay3dsMax2022\bin - C:\Users\ххххххх\AppData\Roaming\Autodesk\ApplicationPlugins\VRay3dsMax2022\bin\plugins 2. Если папок выше нет, то скопировать файлы-лекарство в эти папки: - C:\ProgramData\Autodesk\ApplicationPlugins\VRay3dsMax2022\bin - C:\ProgramData\Autodesk\ApplicationPlugins\VRay3dsMax2022\bin\plugins
What's New in V-Ray 5, update 2.3
New Features V-Ray Adaptive Bucket Splitting; Support for Max 2023; Ability to bake metalness and roughness; Add an option to include the Rest LightMix channel when saving to file; Add fit aspect ratio to material/bitmap functionality for VRayDecal; Add an option in VRayDenoiser for denoising the alpha; V-Ray IES Expose IES light shape and size to MAXScript; Modified Features V-Ray Update Open Image Denoiser to version 1.4.2; Allow higher Max Size for GPU textures, when mode is set to Resize; Import for Cosmos materials with non-square textures; New Shortcut (N) in the VFB2 to EDIT notes in the History; Resumable rendering support for deep images; V-Ray, VRayIES Make the VRayIES file button larger; VFB Show more information when corrupted OCIO file is loaded regarding the error; VRayOSL, V-Ray Support for vector-like structures; Bug Fixes V-Ray Crash with VRayMultiSubTex; V-Ray Material Library path is not updated after installation if provided by environment variable; V-Ray Standalone cannot load 3rd party plugins dependencies from arbitrary locations; Cosmos importer fails to import asset with VRay2SidedMtl; Viewport IPR option disappears from the viewport menus when using max.vray as a default setting (Custom default switcher menu); Crash when rendering a specific scene file with 3dsmax frame buffer; Render artifacts on the voxel borders of a V-Ray proxy geometry with Displacement modifier; Modifying denoiser parameters in VFB2 with OIDN denoiser switches the denoiser type to Optix; OCIO2 config might fail to load depending on locale settings; VRayMultiSubTex produces incorrect results with Random Hue and Sat when exported; Incorrect render time after enabling A/B compare and selecting an A image and then saving to history; Missing parameters for the VRayUnclampedColor element; Crash when loading .tx sequences in VRayBitmap; Add support for Anima4D models export with Motion Blur; Map connections are lost when drag and drop material from V-Ray Material Library to the Compact material editor slot; Animated TyFlow cache with UVWmodifier is not exported as expected; The "All" LightMix parameters values are not saved to presets and history; Error on render resuming after enabling or disabling DR; Crash in V-Ray IPR with Forest Color map and latest Forest Pro version; V-Ray, V-Ray GPU Incorrect results with VRayDecal during IPR debug shading; V-Ray GPU Skipped frame when rendering non continuous frame list with V-Ray GPU; GPU rendering not showing correctly with 3ds Max frame buffer; Crash when using Matte objects, VRayAlSurface and Glass ; VRayMtl in SSS with Matte object crashes in animation using V-Ray GPU; Crash with CUDA CPU on MacOS; Swapping GPU devices in the same 3Ds Max session crashes IPR and production rendering; GPU LC is slower to render with big resolutions; VFB Display correction is briefly reset while preparing for rendering with V-Ray GPU; Rendering with CUDA a scene with BakeView produces black output; V-Ray GPU does not bake all pixels when rendering to textures; Crash when rendering scenes of objects with translucent materials and a shadow catcher; Artifacts with layered VRayDecal objects; VRaySun disc is rendered with offset in V-Ray GPU lately; VRayDecal does not project VRayEdgesTex; Texture baking doesn't work correctly with GPU; Lighting discrepancy between CPU and GPU results when LightDirect is used with Intensity higher than 1; Shadow Radius parameter of Directional and Omni light does not work; V-Ray Light Make rendering of instances of disabled lights instanced via VRayInstancer consistent between Max and Standlone; Random crash in V-Ray IPR when creating VRayLight; Disabling the affectSpecular and affectReflections options of a Dome light leads to inconsistent results; VRayMtl Crash when creating a Physical material in slate material editor using 3dsmax 2018; VRayMtl shortmap buttons are representing wrong maps when older scene is loaded in Max 2018; VRayOSL, V-Ray MDL displacement is not exported correctly; VRayVolumeGrid VDB caches with invalid min/max channel value metadata are not handled; VRayIES VRayIES lights' include and exclude lists broken in MXS;
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum